Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují zprostředkování nákupu mezi Kupujícím a Dodavatelem zboží a vymezují a upřesňují práva a povinnosti Zprostředkovatele (Provozovatel) a Kupujícího v internetové nákupní galerii Bonwood.cz. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
Kupující, který je spotřebitelem, nebo jen spotřebitel, je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené v rámci všeobecných podmínek užití občanským zákoníkem (zák. č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zák. č. 634/1992 Sb.).
Kupující, který není spotřebitelem, je podnikatel, který nakupuje výrobky pro potřeby svého podnikání. Tento Kupující se řídí všeobecnými podmínkami užití v rozsahu, které se ho týkají, a občanským zákoníkem (zák. č. 89/2012 Sb.).
-
Všeobecná ustanovení, Smlouva o zprostředkování
1.1 V případě nákupu zboží uzavírá kupující s provozovatelem nákupní galerie Bonwood.cz, smlouvu zprostředkovatelskou.
1.2 Provozovatelem internetové nákupní galerie Bonwood.cz a poskytovatelem služby zprostředkování nákupu je Filip Korbáš, IČO: 05397324, se sídlem Krásná 224, 739 04 Krásná, Česká republika, zapsán v živnostenském rejstříku (dále i jen „poskytovatel“).
1.3 Poskytovatel zprostředkovává Kupujícím nákup zboží od Výrobců či Dodavatelů a zastupuje je v placení kupní ceny (dále i jen „služba“).
1.4 Poskytovatel uzavírá s Kupujícím formou odeslání a zaplacení závazné objednávky mandátní smlouvu (dále jen „smlouva“). Po uzavření smlouvy poskytovatel zprostředkuje Kupujícímu nákup zboží od Dodavatele jménem Uživatele a na jeho účet.
1.5 Služba je poskytována za odměnu, která je již zaúčtována ve výsledné ceně.
-
Výběr zboží k objednání, objednávka, uzavření smlouvy
2.1 Zboží je dle kategorie obrazově prezentováno ve virtuální nabídce umístěné na webových stránkách internetové nákupní galerie Bonwood.cz. U každého zboží je uveden jeho název, popis, cena a popřípadě další doplňující informace.
2.2 Výběr zboží k objednání zákazník provádí jeho vložením do nákupního košíku. Odesláním objednávky uzavírá Kupující smlouvu s Poskytovatelem o závazném objednání zboží od Dodavatele.
2.3. Po úspěšném vytvoření objednávky zákazník prostřednictvím elektronické pošty obdrží potvrzení o přijetí objednávky s označením předmětu smlouvy, cenou a platební pokyny pro uhrazení, platí-li převodem nebo vložením na účet Poskytovatele. Okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky je smlouva uzavřena.
2.4 Odesláním objednávky zákazník zároveň stvrzuje, že se seznámil s těmito všeobecnými podmínkami užití, a že s nimi souhlasí.
2.5 Účinnost smlouvy je vázána na splnění odkládací podmínky. Odkládací podmínka je úhrada ceny v celkové výši Kupujícím.
2.6 Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená smlouva je poskytovatelem archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
-
Cena, způsob platby
3.1 Cenou se pro účely těchto všeobecných podmínek užití rozumí částka, uvedená u každého zboží, která představuje součet kupní ceny a odměny ponížené o náklady na dodání zboží Kupujícímu. Poskytovatel Kupujícímu negarantuje, že je cena konečná. V průběhu doručení zboží může dojít k celnímu projednání zboží. Možnost celního projednání může postihnout pouze objednávky v celkové hodnotě vyšší než 550 Kč. Poskytovatel se zavazuje kompenzovat Kupujícím (pouze spotřebitelům) dodatečně vzniklé náklady – CLO, DPH a poplatek za celní projednání formou poukázky na další nákup, příp. refundem. Bližší informace a pokyny k celnímu řízení a uplatnění nároku na kompenzaci naleznete v dokumentu „Pokyny pro celní řízení (ZDE)“. Zahraniční dodavatelé nejsou plátci DPH, nelze tedy na od nich zakoupené zboží uplatnit odpočet DPH.
3.2 Cena se hradí bezhotovostním převodem z účtu nebo vkladem na účet poskytovatele předem nebo jinou nabízenou online platební metodou. Cena se považuje za uhrazenou dnem připsání celé částky na účet poskytovatele. Úhradou ceny se objednávka stává závaznou. Za zboží není možné platit dobírkou z důvodu expedice zboží od Dodavatelů sídlících v zahraničí, tj. převážně ve Východní a Jihovýchodní Asii.
3.3 Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Povinnost evidence se týká plateb uskutečněných platbou platební kartou online, netýká se plateb uskutečněných bankovním převodem nebo platbou složenkou přímo na náš účet.
-
Dodání zboží
4.1 Zboží dodává Dodavatel. Dodací doba je uvedena individuálně u produktů podle dodavatele a období v roce (Vánoce, jiné svátky). Uváděné dny dodání jsou počítány vždy ode dne odeslání, maximální doba dodání činí 45 dní od odeslání zásilky (zpracování objednávky dodavatelem trvá přibližně 2-5 dní).
-
Další ustanovení
5.1 Nároky z odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku lze uplatňovat u Dodavatele, nikoliv Poskytovatele. Poskytovatel se však zavazuje řešit škodu u Dodavatele jménem Kupujícího dle ustanovení uvedených v dokumentu „Reklamační řád (ZDE)“ a v odstavci číslo 6. (Reklamace) tohoto dokumentu.
5.2 České návody nejsou standardně dodávány s výrobky, neboť Výrobci/Dodavatelé sídlí v Asii. Poskytovatel se však snaží Kupujícím vyjít maximálně vstříc a ke složitým výrobkům zašle na požádání český návod v elektronické podobě, má-li ho k dispozici. Pokud návod k dispozici není, Poskytovatel se zavazuje poskytnout Kupujícímu takové rady prostřednictvím zákaznického servisu, aby mohl výrobek bez problémů používat.
5.3 Poskytovatel se zavazuje řešit případné ztráty či poškození zásilek se zbožím směrem od Dodavetele ke Kupujícímu a to ve prospěch kupujícího tak, aby mu nevznikla žádná škoda plynoucí z této události.
5.4 Poskytovatel nenese odpovědnost za škodu způsobenou nesprávnou manipulací se zbožím.
-
Reklamace
6.1 Poskytovatel se zavazuje řešit reklamace výrobků zakoupených Kupujícím od Dodavatele v zákonné lhůtě 30 dnů. Poskytovatel se dále zavazuje, že přijme reklamaci výrobku na své provozovně v ČR, aby nemusel Kupující vynakládat vyšší než obvyklé finanční prostředky zasíláním reklamovaného výrobku Dodavateli do zahraničí. Poskytovatel poté doručí zboží k reklamaci Dodavateli na své náklady. Zákonná lhůta se počítá od data doručení výrobku na reklamaci na provozovnu Poskytovatele. Do zákonné lhůty se nezapočítává doba přepravy opraveného/nového výrobku od Dodavatele Kupujícímu.
6.2 Kupující musí postupovat v souladu s reklamačním řádem, jinak hrozí zdržení nebo dokonce vrácení reklamace zpět.
-
Zánik a změna smlouvy
7.1 Výpověď smlouvy ze strany Kupujícího před dodáním zboží se nikterak nedotýká činnosti poskytovatele uskutečněné na základě zprostředkovatelské smlouvy do doby, než se Poskytovatel o výpovědi dozvěděl. Tzn. smlouvu nelze vypovědět např. v případě, kdy bude zboží již odesláno od dodavatele. Upozorňujeme, že údaje o odeslání zboží jsou měněny v našem systému vždy s určitým zpožděním.
7.2 Zjistí-li Poskytovatel dodatečně, že Kupujícím objednané zboží nemá Dodavatel na skladě, nabídne Kupujícímu zboží alternativní (bude-li takové k dispozici) a nebude-li Kupujícím odsouhlaseno, vrátí celkovou částku na účet Kupujícího a objednávku zruší.
-
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
8.1 Je-li zákazník spotřebitelem ve smyslu ustanovení § 52 odst. 3 obč. Zákoníku, je ze zákona oprávněn odstoupit od smlouvy s Poskytovatelem a Dodavatelem bez uvedení důvodů a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od garantované doby dodání. Pokyny pro vrácení zboží naleznete v dokumentu „Refundace & Vrácení Zboží (ZDE)“. V případě nedodržení pokynů může dojít ke zpomalení celého procesu vrácení zboží. Přijetí vráceného zboží zajišťuje Poskytovatel na provozovně na území ČR, dopravu k Dodavateli zajišťuje poskytovatel na své náklady. Bude-li u vráceného zboží poškozen obalový materiál či jiná součást, může Poskytovatel naúčtovat Kupujícímu náklady vzniklé s uvedením zboží do původního stavu.
8.2 Poskytovatel i Dodavatel jsou oprávněni od smlouvy odstoupit z důvodu chybně uvedených údajů u inzerovaných produktů (např. skladové dostupnosti, ceny, aj.) a v případě neřešitelných problémů s vyřízením objednávky.
8.3. V případě výroby zboží na zakázku (gravírování/produkty s věnováním), nemá zákazník právo na odstoupení od smlouvy. V případě opožděného dodání z důvodu velké vytíženosti zakázek (významné dny a svátky) toto nezakládá nárok spotřebiteli na odstoupení od smlouvy (při výrobě na zakázku). Takové případy řešíme vždy individuálně a snažíme se zákazníkovi vyjít vstříc.
-
Řešení sporů
Vzájemné spory mezi Kupujícím a Poskytovatelem/Dodavatelem mohou být řešeny před obecnými soudy nebo mimosoudním řešením spotřebitelských sporů (ADR) prostřednictvím České obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, více informací najdete na www.coi.cz.